ISIC، جایی که دانشجویان رو تحویل می گیره!

همکاران


یکی از سؤالاتی که بعد از دانشجو شدن از خودتون می­پرسید یا بقیه از شما می­پرسن اینه که: حالا کی تحویل­تون می­گیره؟!

خوب اصولاً اولین جایی که شما رو تحویل می­گیره، بعد از پدر و مادر، دانشگاهه. دانشگاه تمام تلاشش رو می­کنه که شما در درس و زندگی­تون موفق باشید، همونطور که شما از اسم دانشگاه­تون اعتبار می‌گیرید و همه جا با افتخار می­گید دانشجوی این دانشگاه هستید، دانشگاه هم وقتی دانشجویان برجسته رو به جامعه می­فرسته، از اون­ها اعتبار می­گیره.

اما خوب یه مساله­ای وجود داره و اون اینکه امکانات و بودجه دانشگاه برای بعضی امکاناتی که دانشجویان انتظار دارن، محدوده. به همین خاطر، سازمان ISIC که یک نهاد جهانیه، تلاش می­کنه در کنار دانشگاه‌ها، امکاناتی برای دانشجویان فراهم کنه تا دوران دانشجویی برای دانشجویان تمام دنیا بهتر بشه.

افرادی که عضو این سازمان می­شن، می­تونن از امکانات اون در 133 کشور دنیا استفاده کنن. این امکانات مدت­هاست در ایران هم به وجود اومده و مجموعه­ها و سازمان‌هایی که می­خوان از دانشجویان حمایت کنن، خدماتشون رو در قالب این سازمان ارائه می­کنن.

دیجی کالا، بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران، تخفیف ویژه‌ای رو برای اعضای این سازمان در نظر گرفته و دیجی­بن رو که در حالت عادی درصورتی‌که تا یک ماه بعدش خرید داشته باشید به شما تخفیف می ده، در همون خرید برای اعضای این سازمان به تخفیف تبدیل می کنه. علاوه بر این، گاهی کدهای تخفیف ویژه‌ای هم به اعضای سازمان می­ده.

گروه هتل­های ایرانگردی و جهانگردی هم که بیش از 40 هتل در سراسر ایران داره، به طور میانگین به اعضای این سازمان 40 درصد تخفیف می­ده. به‌صورتی که می­تونید تجربه یک شب اقامت در هتل رو با یک قیمت کاملاً دانشجویی تجربه کنید!

همیشه توصیه شده برای رفت­و­آمد بین شهرها، از امن­ترین وسیله یعنی قطار استفاده کنید. شرکت رجا (راه آهن جمهوری اسلامی ایران)، برای اینکه دانشجوها استفاده بیشتری از قطار داشته باشن و در نتیجه رفت و آمدشون امن­تر بشه، برای اعضای این سازمان 5 تا 30 درصد تخفیف در نظر گرفته و همین‌طور تورهای دانشجویی ویژه اعضای این سازمان در نظر گرفته.

آدینه بوک (معتبرترین فروشگاه اینترنتی تخصصی کتاب)، انتشارات تیمورزاده (ویژه دانشجویان علوم پزشکی)، انتشارت رسم و انتشارات معتبر دیگه هم تخفیف­های ویژه‌ای برای دانشجویان عضو این سازمان در نظر گرفتن که بتونن با هزینه کمتری کتاب­های دانشگاهی خودشون رو تهیه کنن.

ده­ها مرکز دیگه مثل فروشگاه­های اینترنتی، آژانس­های مسافرتی، مراکز تفریحی و ورزشی، مؤسسات کنکور، رستوران‌ها، کافی شاپ­ها و مراکز دیگه­ای که موردنیاز دانشجویان هستن، تخفیف­ها و خدمات ویژه‌ای برای اعضای این سازمان در نظر گرفتن.

اعضای این سازمان می­تونن از یک دوره بین ­المللی 90 روزه زبان انگلیسی که شهریه اون 117 یورو (حدود پانصدهزار تومان) هست، به‌صورت رایگان استفاده کنن.

به تازگی امکان استفاده از مشاوره­های شغلی و علمی بدون پرداخت هزینه برای دانشجویان عضو این سازمان در ایران فراهم شده. در کنار اون، دوره‌های آموزشی مهارت‌های دانشگاهی و مهارت‌های شغلی برای اعضای این سازمان طراحی شده تا بتونن با کمترین هزینه، اون­ها رو یاد بگیرن و در سطح استانداردهای یک «دانشجوی بین­المللی» قرار بگیرند.

اگه می­خواید اطلاعات بیشتری به دست بیارید، به سایت جهانی این سازمان به آدرس www.isic.org یا سایت دفتر ایران به آدرس www.isic.ir مراجعه کنید.